Sidor

lördag 15 oktober 2011

Vi gillar Plus Plus

Att sitta och pyssla tillsammans med mitt äldsta barn som är fyra år, brukar fungera väldigt bra. Det är en stund där jag kan vara närvarande utan att ställa några krav alls, vilket i träningen brukar kallas Barnets stund. Att föreslå att vi ska pyssla tas för det mesta emot väl och kan också bryta ett mindre bra beteende. Det kan också vara något som fyraåringen kan syssla med själv en stund.

Det senaste pysslet vi införskaffat är Plus Plus som är roligt, hållbart och dessutom lätt att städa undan. Man kan skapa egentligen vad som helst med Plus Plus och eftersom det håller ihop ganska bra, kan man leka åtminstone lite försiktigt med de figurer som man gjort. Pysslandet brukar därför ofta gå över till lek. Med mobilkameran fångade jag ett får samt några andra skapelser som gjordes i veckan, men bildkvaliteten är tyvärr inte den bästa. Trädet gjorde vi tillsammans och den vänstra gubben är min. De små svarta och rosa figurerna var poliser upplystes jag om och de jagade bovar i den lilla trädgården vi gjort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar